Naming. Názov, ktorý prežije všetkých vo firme.
Odborná tvorba názvu na základe špecializovaných kritérií.
Názov je navždy …
Vo firme môžete zmeniť logo, farby, riaditeľov, ľudí, adresu, webstránku, reklamnú kampaň … Ale názov, ten bude vo firme dlhšie ako Vy!
Názvy kontrolujeme:
- Kontrola odlišnosti od konkurencie
- Kontrola voľných domén (.com, lokálne)
- Kontrola voľných mien na sociálnych sieťach
- Kontrola názvov cez registre
- Kontrola jazykových významov
- Kontrola rizík názvu doma aj v zahraničí
- Kontrola voči obmedzeniam zamerania firmy
- Rešerš finálneho názvu
- Registrácia ochrannej známky
Pri namingu testujeme:
- Používanie názvu v online prostredí
- Používanie názvu vo fyzickom svete
- Zvučnosť názvu
- Testovanie v praktických ukážkach
Neriešime len „páčivosť“
Nie je dôležité, či sa názov páči zakladateľovi. Dôležité je, aby bol názov funkčný, aby firmu posúval vpred. Aby ste nemuseli zostať stáť, keď bude chcieť rásť a expandovať.
Analyzujeme trh
Najskôr sa zoznámime s trhom, na ktorom podnikáte, aby sme sa dokázali pri tvorbe pozerať očami vašich zákazníkov.
Analyzujeme zákazníkov
Pochopenie vášho zákazníka: čo hľadajú vaši zákazníci, a aký problém riešia?
Analýza vášho produktu/služby
Ako dokáže váš produkt pomôcť zákazníkom alebo vyriešiť problém vašich zákazníkov?
Analýza konkurencie
Analýza konkurencie, aby sme predišli duplicitám a podobným vizuálom, a hlavne aby sme sa odlíšili od konkurencie.
ZARMEA
ZAMERANIE FIRMY:
Výroba a predaj kytíc z preparovaných kvetov.
- abstraktný názov
- názov v ženskom rode opisujúci krásu kvetov
- abstraktný názov umožňuje rozvíjať podnikanie aj na inú činnosť či predaj ďalších produktov, nakoľko názov nie je limitujúci. Opisný názov, ako napríklad „večné kvety“, by bol limitujúci pre rozvoj podnikania.
- názov znie elegantne, je možné budovať elegantnú značku s myšlienkou: „Nedarujete len kyticu, ale značku a status“
RODROX
ZAMERANIE FIRMY:
Predaj hutného materiálu NITRA.
- abstraktný názov
- ROD je z anglického slova „rod-tyč“ + ROX zo slova „ROXor“
- umožňuje rozvíjať podnikanie aj na inú činnosť či predaj ďalších produktov, nakoľko názov nie je limitujúci, je abstraktný.
- názov funguje dobre v online aj vo fyzickom prostredí
- názov je zvučný, ľahko sa pamätá
POEMKA
ZAMERANIE FIRMY:
Pekáreň
Slovenská pekáreň.
- Poemka je POEM – v angličtine báseň
- „Pečivo s chuťou poézie“ – je claim a charakter značky, ktorú ju bude komunikovať
- peotickOSŤ je odlišná od klasických pekárni a predajcov pečivo
- pečivo s chuťou poézie je lákavé, chutné a plné prekvapení
YESI
ZAMERANIE FIRMY:
Nová moderná škôlka v Bratislave.
- Z anglického slova YES
- Zo španielskeho slova Si
YES + SI: v škôlke je výučba viacerých jazykov. Spojením dvoch rozdielnych jazykov, vytvára názov dojem multi-jazyčnosti. Odkazuje na zameranie škôlky a jej výučbu viacerých jazykov.
Jednoduchý a jednoslovný názov je ľahko zapamätateľný, ľahko použiteľný v grafickom dizajne a vizuálnej identite.
ALLEBRA
ZAMERANIE FIRMY:
Softvérové riešenia, IT learning.
Názov je odvodený od slova ALGEBRA – Na názov Allebra sa dá tiež pozerať ako na matematickú rovnicu, nakoľko firma ponúka IT a softvérové riešenia, kde matematická rovnica hrá hlavnú rolu v kódoch a logickom myslení.
LUKVIN
ZAMERANIE FIRMY:
Predaj dizajnového nábytku prostredníctvom eshopu.
Z anglického slova LOOK – vyjadruje vzhľad a výzor. + LUK slovná hračka od slova „look“, aby výslovnosť názvu bola príťažlivá a ľahko zapamätateľná.
Jednoduchý a jednoslovný názov je ľahko zapamätateľný, ľahko použiteľný v grafickom dizajne a vizuálnej identite.
LOBELIA PROPERTY
ZAMERANIE FIRMY:
Realitná kancelária
Lobélia je kvet modrej až fialovej farby. Modrá farba vyjadruje dôveryhodnosť a profesionalitu.
Symbol kvetu vyjadruje eleganciu, jemnosť.
BUILDERO
ZAMERANIE FIRMY:
Stavebná činnosť
Odvodené od anglického slova BUILD + ERO je len slovná hračka kvôli originálnosti a odlišnosti a vyslovovaniu.