Jednoduchosť je zložitejšia ako zložitosť
Logo = Jednoduchosť.
Jednoduchosť.
Logo. 4 jednoduché písmenka. Presne. Takto ma vyzerať logo „jednoducho“.
Čím jednoduchšie logo, tým lepšia funkčnosť. S logom budete môcť veľmi jednoducho manipulovať či pri tlači, vyšívaní alebo inej aplikácii. Jednoduché logo lepšie vyzerá v čierno bielej verzii a teda jeho aplikácia v každom smere bude lacnejšia a jednoduchšia, logo zostane vždy dobre čitateľné.
Čím jednoduchšie logo, tým elegantnejší dojem. Občas si sami radi komplikujeme život a snažíme sa veci „prečačkať“, čo nie je vždy najlepšie riešenie. Vo všeobecnosti jednoduchšie veci pôsobia príjemnejšie, nerozčuľujú nás a nikto z nás nechcem vyvolávať pocit nervozity u svojich zákazníkov. Elegancia je dôležitá. Odráža sa od toho aj profesionalita a odbornosť firmy.
Čím jednoduchšie logo, tým rýchlejšie zapamätanie jeho vizuálu. Zložité logo s množstvom detailov je oveľa ťažšie si zapamätať ako jednoduché logo. Platí to aj vo všednom živote, že si skôr pamätáme jednoduchšie veci ako zložitejšie. Skúste si napríklad nakresliť logo McDonaldu. Csss myslím, že to nakreslíte presne 🙂 Ale skúste si napríklad nakresliť obraz Mona Lízy, aspoň stručné zobrazenie „ako má položené ruky, či sa usmieva, čo ma na sebe, čo je za ňou a pod… Myslím, že z tak zložitého obrazu si na veľa veci nespomeniete. Alebo pokrčím papier do guľôčky a hodím ho do vás. Myslím, že tak na 90% ho každý z vás chytí 🙂 Ale ak pokrčím 5 papierov do guľôčky a hodím ich do vás, rozhodne ich všetky nezachytíte. A to je presne tá pointa. Ak na vás vyšlem jednu informáciu (jednoduché logo) vaša myseľ to spracuje a zapamätá si. Ale ak do vás hodim 5 pokrčených papierov nedokážete ich všetky spracovať a teda stane sa, že v tom zmätku nespracujete ani jeden z 5 (zložité logo).
Vyznávajte spolu so mnou jednoduchosť a aj vaše podnikanie bude jednoduchšie 🙂 Ján Zajac.