Reklamný email / newsletter
Grafické štúdio RabbitStudio
Pár slov …
Newsletter alebo ak chcete tak „hromadný email“. To je niečo čo nás všetkých otravuje v emailových schránkach J Preto treba byť pri tomto type reklamy opatrnejší. Nechceme predsa nikoho otráviť reklamným emailom, ale je fajn pripomenúť svojím zákazníkom, že „haló sme tu, a máme novinky“.
Newsletter je podľa mňa funkčný ak ho posielate svojmu vlastnému publiku. To znamená zoznam emailových adries, ktorý ste získali napr. od nákupujúcich zákazníkov na svojom e-shope a nie databázy emailov, ktoré ste niekde zakúpili J
Ak zákazník už raz nakupoval na vašom e-shope, je dosť pravdepodobné, že mu to nebude robiť problém ani po druhý krát (ak nenabral nejakú nepríjemnú skúsenosť pri prvej objednávke J ). Mate teda zákazníka vo svojej vlastnej databáze, a môžete sním pracovať. Môžete mu raz za čas poslať newsletter s novinkami či akciami, avšak nie moc často aby ste ho neotrávili.
Ako vytvárať newsletter?
Existuje množstvo rôznych modulov, portálov, programov ako vytvárať grafické šablóny pre newsletter. Ja osobne som si zamiloval systém www.mailchimp.com .
Je to jednoduchý systém ako vytvoriť prehľadné a funkčné šablóny pre reklamné emaily. Ovládanie je tak jednoduché, že to dokáže každý, kto vie pracovať minimálne s Microsoft Word :). A už len troška kreativity a vytvoríte úžasné emaily. Čo je fajn spomenúť je to, že je to v prvej fáze zadarmo. Presne si to nepamätám, ale emaily môžete vytvárať a rozposielať zadarmo do cca 2000 emailových adries. Nad 2000 si musíte predplatiť vyššiu verziu. Prehľad cien si môžete pozrieť tu: //mailchimp.com/pricing/.
Dôležité je mať vlastnú databázu, čo je aj najlepšie. Totiž rozposielať email na kontakty, ktoré ste si niekde zakúpili je zbytočná strata času 🙂 Takže ak máte na svojej stránke plugin, cez ktorý sa zákazníci prihlasujú o odberu noviniek, určite si vytvoríte peknú databázu zákazníkov, ktorých jednoducho naimportujete do mailchimpu jednoduchým súborom .csv.
Ako povedal Henry Ford: „Byť pripravený je najdôležitejší predpoklad úspechu.“
Článok vyplýva z mojich skúseností, sú to moje názory, ak máte iný názor a postoj, môžete sa pokojne podeliť rozumným komentárom bez hejtovania J Ďakujem.